Uživatel nepřihlášen
Wayne Enterprises
RSS kanál blogu
Píše: Bruce Wayne - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Wayne Enterprises

Bioshock Infinite - Vzhůru do oblak

Pátek 1.5.2015 15:35 - Autor: Bruce Wayne
To se mi líbí

Bioshock Infinite - Vzhůru do oblakBioShock Infinite je volným pokračováním původních dílů velmi úspěšné hry Bioschock avšak s rozdílem kompletní změny lokace. Původní dva díly nás zavedli do podmořského města Rapture... Infinite nás zavede mnohem a mnohem výše…

Článek nebude pouze tím, že po přečtení se dozvíte akorát samou chválu a desítkové hodnocení (i když k tomu se také dostaneme), ale rád bych zašel více do hloubky celé hry a i vysvětlil celé to dění příběhu, postav a výtvorů, které ve hře spatříme.

Město v oblacích

Příběh se odehrává v roce 1912 a hlavní postavou je Booker DeWitt pracující pro detektivní agenturu Pinkerton a je veteránem z bitvy... nebo spíše masakru u Wounded Knee, který se stal 29. prosince 1890 kdy 500 vojáků 7. kavalérie spojených států zmasakrovali rezervaci indiánského kmene Siouxů. Booker si z bitvy odnesl psychické následky a pocit viny. Krátce na to podstupuje křest pod vedením kněze Wittinga díky kterému projde znovuzrozením a zproštění od svých hříchů. Booker však na poslední chvíli křest odmítá – přece jeho hříchy nemohou být očištěny pouhým 'namočením v řece'.


Booker DeWitt se narodil 19. dubna 1874 v New Yorku. Během masakru u Wounded Knee mu bylo 16 let. V lednu roku 1892 vzal práci u detektivní agentury Pinkerton. V této době potkal ženu Annu se kterou následně čekal příchod dcerky. Anna však umírá při porodu. Následně byl ještě propuštěn z agentury kvůli příliš násilnému chování způsobené častými depresemi.

Booker propadl alkoholu a gamblerství. Následně je však najat tajemnou dvojicí, která ho žádá aby z města zvaného Columbia nacházející se vysoko v oblacích, přivedl záhadnou dívku jménem Elizabeth a tím tak splatil své dluhy. Nebude to však jednoduché. Columbia byla založena náboženským fanatikem Zachariášem Halem Comstockem nazývající se Prorok. Po neshodách s vládou Spojených Států Amerických odtrhl celou Columbii a zmizel s ní do oblak. Comstock plánující pomstu sepisuje proroctví, kterou vykoná jeho dítě.


Dalším postupem hry nám sám Booker bude odhalovat více ze své minulosti. Je důležité pozorně sledovat příběh a některá vyjádření postav neboť není problémem se v příběhu ztratit. Budete též objevovat tzv. voxofóny nebo-li nahrávky lidí, kteří vám budou více přibližovat historii tohoto místa a spoustu jiný zajímavostí.

Vysvětlení rozuzlení – Pozor SPOILER

Podobně jako u mého článku s vysvětlení příběhu k The Evil Within to odvyprávím tak jak bych to odvyprávěl vlastními slovy. Opět se jedná o vysvětlení tak jak jsem příběh pochopil já… pokud máte vlastní nápady nebo teorie – podělte se o ně do komentářů. Pokud jste však hru nehráli tak tuto část přeskočte!!! (Pokračování od nadpisu V prostředí města Columbia)

Celý příběh je založen na paralelních dimenzích a přímo se začal rozbíhat směrem kdy měl Booker podstoupit křest. Ten za kterého hrajeme my je ten Booker, který křest odmítl se začal topit v dluzích a chlastu. Ten druhý Booker je ten, který přijal přijal pokřtění a nové jméno – Zachariáš Hale Comstock. Máme tu tedy dvě reality a úplně rozdílné osobnosti. Comstock měl k dispozici fyzičku a výzkumnici Rosalindu Luteceovou, která objevila možnost cestování mezi jak dimenzemi tak i časem a tohle právě Comstock využil ve svůj prospěch aby se stal Prorokem. Rosalinda byla ta, která stála i za vytvořením speciálního systému pro vznášející se budovy v Columbii. Též i rozvinula cestování přes trhliny do jiných dimenzí s čímž jí pomohlo její alternativní dvojče mužského pohlaví Robert.



Pro Comstocka mezidimenzionální cestování mělo kromě výhod i dvě nevýhody díky, kterým rychle zestárl a stal se neplodným. Avšak během cestování zjistil, že právě jeho dítě stojí za zkázou o které se mluví v jeho proroctvích. Jenže jak je tohle možné? Napadlo ho, že se musí dostat do té reality kdy byl Bookerem dá se říct troskou po uši v dluzích. Comstock využil toho, že Booker se topí v dluzích a tak mu přes Roberta Lutece nabídl splacení všech dluhů výměnou za jeho dceru Annu DeWitt. A takto se dostáváme k důvodu prostorových trhlin. Booker si to předání na poslední chvíli rozmyslel a chtěl svojí dceru zpátky. Došlo k šarvátce mezi ním a Comstockem a poté co se trhlina uzavírá to nebohému dítěti uřízlo malíček. Tudíž Anna byla v podstatě ve dvou realitách najednou.


Booker si uvědomil, že udělal ohromnou chybu a na zápěstí si vyřezal na ruku iniciály 'AD' pro Anna DeWitt. Comstock si s dítětem však udělal problémy u své ženy Lady Annabelle a aby nedošlo k prozrazení, že není jeho tak se jí potřeboval zbavit. Ona sama si myslela, že Elizabeth (tedy tak jak Annu Comstock pojmenoval) je dítětem mezi Comstockem a Rosalindou. Poté co se jí zbavil se potřeboval zbavit i Rosalindy neboť plánovali obrat kdy zabrání Comstockovi v naplnění proroctví. Zbavil se jich tak, že je uzavřel v přístroji pro cestování dimenzemi a Elizabeth pro častý výskyt trhlin nechal uzavřít do věže tvarované do anděla kde byla pozorována a studována. Zde byl jejím jediným přítelem podivný tvor zvaný Songbird.

Luteceovi, kteří mohli volně cestovat dimenzemi opět vyhledali Bookera aby jim figuroval v plánu… nabídli mu možnost vykoupení „Přiveďte nám dívku a splatíte svůj dluh.“. Též ten Booker, za kterého hrajeme nebyl prvním v jejich pokusech o zbavení se Comstocka. Výsledkem bylo zabití Comstocka avšak problémem bylo, že pouze v jedné z realit neboť Comstock nebyl pouze v této, ale ve více realitách. K následnému konci co jsme se dostali mezi dimenzionální cestování nám Elizabeth vysvětlila, že těchto realit jsou nespočítatelná množství (viz název Infinite) a že musí zabít Bookera ještě před tím než se stane Comstockem.

Dokonce existuje realita kdy se Comstockovi povedlo Elizabeth zlomit a tak naplnit svojí prorokovanou vizi. 31. prosince 1983 je New York pod útokem a dochází k jeho zničení. K tomu potkáváme již jedna-devadesátiletou Elizabeth jak předává Bookerovi zprávu pro své mladší já aby se z ní nestalo to čím se stala ona.


A tímto se dostáváme opět na začátek kdy po konci války Booker měl přijmout pokřtění a právě v tomto momentě bylo nutné se Bookera zbavit. Následně se na scéně objevují různé Elizabeth z různých časů a realit, které nebyli Comstocka ušetřeny a během křtu Bookera utopí. V posledním záběru si bylo možné všimnout jak jedna Elizabeth po druhé mizely a to z důvodu, že nikdy neexistovaly. Jelikož byl Booker mrtvý, nevznikl žádný Comstock, nebyla žádná Columbia, nedošlo k prodeji dítěte a všechno se vrátilo do doby kdy bylo Anně DeWitt jeden rok. Tohle nás přivádí k závěru, že celý příběh v Bioshock Infinite se nestal prostě byl pryč… nikdy se neudál.


Všechny díly skládačky do sebe pěkně zapadají. Vy jako hráč dostanete výborný, propracovaný příběh a Booker jako postava dostane šanci na nový život díky čemuž má možnost vychovat svou vlastní dceru. A nikdy neprožil a nikdy neprožije námi odehrané dobrodružství.

V prostředí města Columbia

Hra začíná podobně jako původní díly – u majáku. Zde vás to však na místo dolů hluboko pod mořskou hladinu vynáší vzhůru až do oblak a už od tohoto momentu vám bude hra připadat naprosto velkolepě… a už od prvního pohledu na Columbii budete opravdu unesení. Nabízené lokace nejsou Open Worldové a myslím, že to ani nikdo neočekával avšak nabízená pole vašeho působení jsou opravdu veliká. Postupováním po lokacích Columbia budete procházet přes krásné a bohaté části města tak i přes odpad společnosti kde lidé nesouhlasí s Prorokem se pod rebelskou organizací zvanou Vox Populi vedenou Daisy Fitzroyovou připravují na převrat.

"Víte že tahle pláž byla postavena za šest měsíců?"

"Vážně? A jak to víte?"

"Četla jsem to v jedné knize kterou jsem po vás hodila."

- Elizabeth Bokerovi


Elizabeth

Ano jde přesně o tu Elizabeth a myslím, že si zde svůj jeden nebo dva odstavce zaslouží. Dívka je hlavním tématem v proroctví sepsané Comstockem jako „Sémě Prorokovo usedne na trůn a plameny zničí svět na zemi“. Do té doby je uvězněna ve věži kde ji střeží tvor nebo spíše stroj neurčitého původu tvz. Songbird. 'Ovečka' vykoná pomstu a falešný prorok Booker DeWitt - zpočátku nevědomě - tomu má zabránit.


Elizabeth je samostatná řízená a velice propracovaná umělá inteligence. Zatímco v jiných hrách dokáže být doprovod nesmírně zbytečný, překážející a… no prostě na nic - Elizabeth si oblíbíte. Kromě toho, že vás následuje – občas vykoná nějakou tu vedlejší akci u které se dokážete i dobře bavit tak i během boje se pouze neschovává, ale snaží se vás zásobovat municí, zdravím nebo solemi (k těm se ještě dostaneme). Také dokáže otvírat mezidimenzionální trhliny a převést vás na jiné místo nebo vám takhle obstarat pomoc v podobě lékárniček, munice, palebné síly nebo rovnou mechanizovaným ozbrojeným pomocníkům. Též vám bude nápomocná s požitím paklíče otevírat dveře a trezory též vám bude pomáhat i s luštěním tajných cifer.



Co je Songbird?

O Songbirdovi se můžete dozvědět ve spisech nebo Voxofonech, ze kterých se dozvíte, že byl vytvořen ve Fink Industries. Podobně jako většina technologií byl vytvořen na základě návrhů získaných z mezidimenzionálních trhlin z Rapture. Finkovi se podařilo získat konstrukční plány pro vytvoření Big Daddyho. S pmocí Yi Suchonga Songbird dostal podobu napůl člověka a napůl ptáka. Po jeho vytvoření byl však problém s vytvořením psychologické vazby mezi ním a Elizabeth. Nakonec byla jejich vazba založená na podivné nehodě kdy narazil do její věže a následně jí donutil k opravě svých průduchů. To vytvořilo velmi silné pouto mezi zvířetem a Elizabeth a to takové, že je ochoten jí chránit velice zuřivě. Dokonale předvedené v úžasné scéně kdy před ním prcháte po Sky-linu, v druhé ruce držíte Elizabeth a sledujete jak splašený Songbird sestřeluje vzducholoď překážející mu v letu.


Songbirovi mechanické vlastnosti jsou velice podobné s Big Daddym a to hlavně na měnící se barvě očí podle nálady. Zelená barva označuje přívětivost k osobě nebo objektu – především to uvidíme v chování k Elizabeth. Žlutá barva označuje povědomí a lhostejnost k okolí. Červená označuje těžké nepřátelství. Útočí svými drápy přimontované na předních i zadních končetinách s velikým dosahem se schopností obrovskou silou a rychlostí zničit veškeré překážky. Podle mne je tvor skvěle vymyšlený a dosti originální. Songbird je tedy pro Elizabeth jako Big Daddy a ona pro něho jako Little Sister.

Vigor

Zatímco se k propůjčování moci v původních dílech používala látka zvaná Adam zde je k tomu určený Vigor, po kterém na rozdíl od Adama člověk nezmagoří. Mají však podobné účinky a propůjčují nám moc jako ovládání elektřiny, ohně, vody, sesílání tlakových vln vymršťující nepřátele do vzduchu, hejno vran nebo můžete nepřítele na krátký čas uhranout. Můžete též nepřátelům připravovat pasti ze všech použitelných Vigorů. Jejich používání však něco stojí a k opětovnému použití musíme vyhledávat soli (něco jako látka Eva v původních dílech). Jejich používání už se tolik nepodobá původním dílům.


Vyzbrojení, Sky-Line, Sky-Hook

Je samozřejmé, že nebudete odkázáni pouze na Vigory a budete používat různé zbraně od klasické pistole, Magnumu, brokovnice, odstřelovací pušky přes kličkový kulomet až po bazuku. Nosit však můžete nosit pouze dvě (moje nejčastější kombinace byla použití Magnumu a brokovnice popř. odstřelovačky). Zbraně jsou po vzhledové stránce velice propracované (a to jsem se ještě nedostal ke Sky-hooku).


Po cestách budete často nacházet prodejní automaty kde můžeme zakupovat lékárničky, soli, munici, vylepšení pro zbraně (jako rychlost přebití, účinnost, přesnost, zpětný ráz nebo větší zásobník). Kromě toho v nich jdou i vylepšit účinnost a rozšíření schopnosti vybraného Vigoru. K RPG prvkům sem můžu vepsat, že budeme nacházet v tajných místnostech nebo někde schované tzv. Infuze díky, kterým budeme moci vylepšit… nebo spíš zvětšit kapacitu jedné ze tří možností – zdraví, štít a soli Vigoru.

Co je Sky-Line, k čemu se používá a k čemu se dá použít? Columbia je město nacházející se ve vzduchu - jakoby plovoucí ostrůvky a některé části na sebe přímo nenavazují. Sky-Line se skládá ze dvou kolejnic, které jsou drženy v pilířích – v případě kolejnic vedených vzduchem na dlouhé vzdálenosti jsou udržovány v branách připojeny k rozsáhlým balonům. Původně tyto linky byli určeny pouze pro přepravu nákladů nikoliv lidí. Vzhledem k použití nevhodného nástroje docházelo k častým nehodám. A tak se dostáváme ke Sky-Hooku. Ten byl v poslední řadě upraven právě pro možnost rychlého cestování. Tato hračička však neslouží pouze pro převoz, ale díky rotačnímu kolu se třemi packami se dá použít jako zbraň do melee tedy útoku na blízko. Po značnějším způsobení škody na protivníkovi mu můžete po přidržení tlačítka pomalu odřezat hlavu od těla nebo zlomit vaz.


Po Columbii budeme nacházet i různé části oblečení. Nebudou však určené pro parádu, ale budou nám vypomáhat různě na bojišti. Skládá se ze čtyř částí – pokrývky hlavy, těla, nohou a bot. Každá z těchto možností něco nabízí. Něco vám umožní vyhledávat u těl padlých nepřátel zdraví, soli nebo při seskoku se Sky-Linu vytvoříme větrnou smrž odhazující nepřátele nebo je můžeme podpálit a podobně. Vyplatí se tohle využívat a rozhodně je dobré věnovat tomuto rozdělení nějakou tu minutku.

Nepřátelské síly

V Columbii budou proti vám nabíhat ohromné návaly. Kromě toho, že po vás jdou obyčejní vojáci, které vyřeší pár zásahu nebo jedna trefa do hlavy vám budou dělat problémy i jiní. Prvním takovým je Pyroman. Ten je zaštítěn a tedy odolný vůči trefám do hlavy takže vám nezbývá nic jiného než ho ustřílet. Když k němu přijdete na blízko tak neváhá a klidně se odpálí a to samé platí když mu poklesne zdraví tak se k vám požene sebevražedným náletem. Dalším teď už poněkud odolnějším nepřítelem je Mechanický Patriot. Ten po vás útočí rotačním a ještě kličkovým kulometem (po jeho zabití si ho můžete vzít). Tento parchant využívá svojí vůli stroje a tak se nebojí k vám přiběhnout na krátkou vzdálenost.


Dalším a posledním, o kterém vám povím se nazývá Handyman (v češtině pojmenován jako Lamželezo). Lamželezo vznikl za pomoci Bettermen's Autobodies pro pomoc handicapovaných, neduživých nebo vážně zraněných občanů Columbia aby bylí zdatní a k obnově jejich vitality – technicky vzato budou 'žít věčně'. Má to však i své nevýhody a to nepřiměřenou velikostí těla a často nezamýšlených vedlejších účinků. Zármutek živého člověka obaleného v robotickém těle a intenzivní fyzická bolest způsobovali propuknutí psychotického vzteku, při kterém neutěšitelně poškozovali vše co pro ně představovalo hrozbu. Tento nepřítel útočí především mlácením a je poměrně rychlý. Využívá též Sky-Linu, po které když se vozíte delší dobou tak do ní pustí elektrický výboj.


Easter Eggs

Easter Eggy jsou opravdovou zajímavostí ve hře neboť je nacházíte prakticky kdekoliv a to i zasahující do předchozích dílů. Zde můžete očekávat ohrožení SPOILERy. Nebudu však vypisovat všechny Eggy neboť je jich poměrně dost.

V prvním díle Bioshock můžete si můžete ve scéně kdy Kyle Fitzpatrick hraje na piano všimnout v pozadí skřek podobný tomu když Songbird umíral v Rapture. V Infinite je naopak možné při pohledu z okna na protější průchod spatřit Little Sister plakající nad tělem Big Daddyho. Kromě toho si můžete v Columbii na gramofonových deskách všimnout nápisu Rapture Records.

Dalším zajímavým EE je když Elizabeth poprvé otvírá trhlinu do Paříže s hledem na Eifelovu věž. Po pravé straně je možné si všimnout kinematografu s nápisem 'La Revanche du Jedi' tedy 'Revenge of the Jedi' (Jediho pomsta) což měl být původní název pro Star Wars s podtitulem Return of the Jedi. Znamená to, že se trhlinou dostala do roku 1983 a ještě k tomu do paralelnějšího světa kdy se původní název nezměnil.


Další zajímavostí je v muzice kdy se Albert Fink díky trhlinám dostával k moderní hudbě a převáděl je dobové podoby. Můžeme zde zaznamenat hudbu jako třeba Shiny Happy People od R.E.M. z roku '91, Everybody Want to Rule the World od Tears for Tears z roku '85, Girls Just Want to Have Fun od Cyndi Lauper z roku '83 nebo Gods Only Know od Beach Boys z roku '66 a spousta dalších.


Posledním EE, o kterém napíšu je extra SPOILER a odehrává se po skončení závěrečných titulcích takže se jí rozhodně nevyplatí přeskočit. Booker Dewitt se probouzí v roce 1893 – konkrétně 8. října což bylo datum předání Anny Dewitt, které v té době byl jeden rok, Comstockovi. Nyní když už Comstock neexistoval, nebylo možné mu jí předat a Booker tedy dostal novou šanci vychovat svojí dceru, kterou objevuje ve vedlejší místnosti.

Hratelnost

Hraje se to jako normální střílečka na klávesnici a myši s tím, že k zaměření přes hledí použijete třetí tlačítko myši kdežto PTM se používá k seslání Vigoru. Mezi Vigory přepínáte pomocí číselné klávesnice od čísel 1-8 (což znamená, že i Vigorů je osm). Též je možné vybrat si dva do rychlovolby které přepínáte klávesou 'Q'. Mezi zbraněmi vybíráte pomocí TTM nebo klávesou 'E'. Na Sky-line naskakujete pomocí Mezerníku (který je tu i pro skok) a můžete na něm zrychlovat, měnit směry, přeskakovat nebo útočit. Při spojení s akcí to vypadá velmi dobře. Hratelnost je vskutku jednoduchá a už po pár chvílích ve hře si budete připadat jako ostřílený veterán.

Grafické zpracování a umělá inteligence

Hra běží na opravdu silně modifikovaném Unreal Engine 3 a to především pro verzi pro PC. Od samého počátku vývoje na PC verzi Bioshock Infinite pracoval jiný tým, který řeší potřeby spojené právě z touto platformou. Též se postarali i o uživatelské rozhraní. Samotné vyjádření tvůrce Kena Levine znělo „PC verze nastavená na Medium zhruba odpovídá konzolové verzi. Teprve však od nastavení na vysoké, velmi vysoké nebo ultra poznáte opravdu obrovský rozdíl.“. Textury ve vysokém rozlišení jsou právě tím důvodem proč hra pro PC verzi vychází na třech discích zatímco verze pro konzole na jednom disku. Hra plně využívá možnosti rozhraní poskytnutou funkcí DirectX 11. Výkonné stroje nám zprostředkují kromě detailnějšího prostředí také daleký rozhled. Já osobně nenašel jediný bug, ale všiml jsem si jedné zvláštní věci – když se Booker dostal k ovládání vzducholodi nebo jiných přepravních prostředků tak to z našeho pohledu vypadalo jako by měl hlavu mezi rameny. Přitom když se podíváte pod sebe tak postava nemá nohy a pokud se náhodou nacházíte nad vodní hladinou tak není vidět odraz postavy a též hladinu ani nerozvíří. Žádné z těchto „chybek“ nemá však žádný dopad na žádné herní mechanismy a i tak si hru vychutnáte na úplné maximum.


Zajímavosti

  • Na přání hráčů musel být změněn obal hry. Prý neodpovídá náplni hry a tak je možné opbrázek pouhým obrácením v obalu změnit. Ken Levine dal na oficiální fórum vybrat jeden z šesti možných Designů. (Podívat se můžete na tomto odkazu)

  • Komunita hráčů si vyžádala knihu, která přiblíží herní svět a postavy v něm. Byla napsaná rukou jedním ze scénáristů hry Joe Fielderem a samozřejmě s pomocí Kena Levine.

  • Hra zahrnuje skryté prvky, které hraním nejde odhalit. V jedné misi pozadí je možné slyšet nesrozumitelný hluk. K rozeznání je proto nutné nahrát záznam a zrychlit ho o 980-1000%.

  • Krátce po vydání si jeden Americký občan Breen Malmberg přinesl svojí kopii hry Bioshock Infinite domů. Během hraní ho však urazil moment ve hře kdy se Booker nechá pokřtít aby mu byl poskytnut přístup do Columbia a přijímá tedy tak fiktivní víru vytvořenou pro hru. Malmberg je křesťanského náboženství a tedy považoval tento moment za rouhání. Hru raději odložil a zažádal o vrácení peněz u prodejce, který mu vyhověl.

  • Při dokončení samotné hry v roce 2013 vznikl celkový obsah až pro šest dalších her. Podle záznamů, které je možné vyhledat na YouTube bych za případné sloučení klidně znova zaplatil.

  • Původní koncept hry z roku 2011 byl naprosto odlišný od vydání finální hry jako například použití Vigoru, které se spíše podobalo použití Plazmidů v původních dílech. Též i Elizabeth prošla změnou kdy s ní Booker kombinoval pomocnou sílu při použití Vigorů.

  • Původním záměrem bylo zasazení hry do doby Renesance. Obrat se stal až ohlášením Renesančního Assassin's Creed II.

  • Pro hru dodatečně vyšli dvě DLC vracející nás opět pod mořskou hladinu města Rapture s názvem „Burial at Sea“.

  • Též stojí za zmínku, že dabéři hlavních postav Bookera a Elizabeth - Troy Baker a Courtnee Draper stojí za zpěvem a kytarovým doprovodem pro píseň „Will the Circle be Unbroken“.


A na úplný závěr

Bioshock Infinite je výbornou hrou, která mne po patnácti hodinách herní doby donutila rozehrát od znova a klidně si projet i s prvním dílem. Hry ze světa BioShock kromě dílu druhého byly napsány i režírovány (s pomocí) Kenem Levinem tudíž už to měl celé promyšlené o vzájemném propojení ačkoliv obě hry dělí šest let. Hra nám dokázala ukázat přesně to co má v podtitulu – tedy Infinite pro Nekonečno (kdo dohrál a ti kdo četli část v tomto článku „Vysvětlení rozuzlení“ pochopí).


Hra je kromě FPS i velice propracovanou Steampunkovou událostí. Stojí za ní dceřiná společnost jednoho z největších světových vydavatelů a vývojářů pod 2K Games a to studio Irrational Games. Bioshock infinite vyšlo 26. března 2013 ve verzích pro PC, PS3 a X-Box 360 v Anglické lokalizaci.

BioShock Infinite na PC, PS3, Xbox 360 Hodnocení hry
Skóre hry 10 10/10
BioShock Infinite
» Více o hře
Líbí se mi
  • krásně zpracované prostředí a grafika
  • Soundtrack
  • příběh
  • Sky-line + Sky-hook
  • Elizabeth
  • Songbird
  • Columbia
  • systém střelby a Vigorů
  • nepřátelé
  • Dabing
  • propojení s prvním dílem a Easter Eggy
Vadí mi
  • myslíte, že mezi tolika klady je možné najít nějaký zápory?
Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 7 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Bioshock Infinite - Vzhůru do oblak
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Bruce Wayne    Článek neberte jako recenzi - hra vyšla už před dvěma lety... Hodnocení je z mého hlediska, na kterém jsme se i s pár kamarády hrající tuto hru shodli. Spíše jsem chtěl napsat článek, který by zašel více do hloubky, jako co si fanoušci vyžádali při vývoji, co za Easter Eggy je možné najít nebo i příběh a jeho závěr je něco o čem se dá debatovat hodně dlouho :-)

Lootmaster: Díky - dá se říct, že takový Fanboy jsem... co jsem jí pustil tak jsem si jí hodně oblíbil :-) . V podstatě se to s tím 'Vymlať level a postup dál' dá přirovnat k Old Schoolovkám, ve kterých byl tento systém hodně častý :-D

Mr. Lolendo: Mě AI přišla dost na špici... s technickými problémy jsem se nesetkával... asi jsem jeden z klikařů co se mu bugy vyhýbají obloukem. Mode 1999 je opravdu jednoduchý - až do té mise na těch vzducholodích jsem měl započtené pouze dvě úmrtí a zbraně... Já jsem používal ty větší ráže jako Magnum a Ostřelovačku popřípadě brokovnici... S podobností se System Shockem bych se nedivil - má jí na svědomí stejné studio a dokonce jí designoval i napsal Ken Levine :-)
Bruce Waynebruce-wayne24219
    4.5.2015 20:10
Bruce Wayne

Článek neberte jako recenzi - hra vyšla už před dvěma lety... Hodnocení je z mého hlediska, na kterém jsme se i s pár kamarády hrající tuto hru shodli. Spíše jsem chtěl napsat článek, který by zašel více do hloubky, jako co si fanoušci vyžádali při vývoji, co za Easter Eggy je možné najít nebo i příběh a jeho závěr je něco o čem se dá debatovat hodně dlouho :-)

Lootmaster: Díky - dá se říct, že takový Fanboy jsem... co jsem jí pustil tak jsem si jí hodně oblíbil :-) . V podstatě se to s tím 'Vymlať level a postup dál' dá přirovnat k Old Schoolovkám, ve kterých byl tento systém hodně častý :-D

Mr. Lolendo: Mě AI přišla dost na špici... s technickými problémy jsem se nesetkával... asi jsem jeden z klikařů co se mu bugy vyhýbají obloukem. Mode 1999 je opravdu jednoduchý - až do té mise na těch vzducholodích jsem měl započtené pouze dvě úmrtí a zbraně... Já jsem používal ty větší ráže jako Magnum a Ostřelovačku popřípadě brokovnici... S podobností se System Shockem bych se nedivil - má jí na svědomí stejné studio a dokonce jí designoval i napsal Ken Levine :-)

cajteekanee   1x   Výborná hra, určitě v 5 nejlepších co jsem hrál. Nevím co bych dal za remaster na ps4.cajteekaneecajteekanee25741    4.5.2015 18:44 cajteekanee

Výborná hra, určitě v 5 nejlepších co jsem hrál. Nevím co bych dal za remaster na ps4.

Mr.Lolendo   1x   Hra je to skvělá ale gameplay je slabší. A. I. nic moc. Pocit ze zbraní je takový jako kdybych střílel z kuličkovky. Vylepšení jsou neoriginální/profláklé a někdy neúčelné. Obtížnost je i na Mode 1999 jednoduchá.
Chybí zde fyzika, logika levelů a komplexnost jak v HL2 a System Shock 2. Bugy - zasekávání nepřátel a propady mapou. Špatné nastavený config hry snižující zbytečně výkon hry. 10/10 si nezaslouží snad žádná hra. Za mě 8/10
Mr.Lolendomrlolendo10723
    4.5.2015 18:37
Mr.Lolendo

Hra je to skvělá ale gameplay je slabší. A. I. nic moc. Pocit ze zbraní je takový jako kdybych střílel z kuličkovky. Vylepšení jsou neoriginální/profláklé a někdy neúčelné. Obtížnost je i na Mode 1999 jednoduchá.
Chybí zde fyzika, logika levelů a komplexnost jak v HL2 a System Shock 2. Bugy - zasekávání nepřátel a propady mapou. Špatné nastavený config hry snižující zbytečně výkon hry. 10/10 si nezaslouží snad žádná hra. Za mě 8/10

Ľubor Fabian   5x   Ja to ani nedohral, nevim proste to asi nebil muj salek caje, jedine cose mi natom libilo byla grafika, inak nuda.Ľubor Fabianlubor-fabian9332    4.5.2015 17:07 Ľubor Fabian

Ja to ani nedohral, nevim proste to asi nebil muj salek caje, jedine cose mi natom libilo byla grafika, inak nuda.

Lootmaster   4x   Krásně napsané i když funboyovské ...zdržím se hodnocení abych zbytečně neprudil , ale dvě věci mě uplně zničili a to hledat každého zaseklého vojáka v rohu, aby mě hra pustila dál. (to je drobnost, která mě prostě naštvala) .
Co je vlastně geniální nápad je nastavený herní čas systémem vymlať level tam a pak i zpět a z 6 hodin je 12 ...nemohl ten člověk , kterého to napadlo dělat třeba na The Order ? :D ....
Lootmasterlootmaster5989
    4.5.2015 15:05
Lootmaster

Krásně napsané i když funboyovské ...zdržím se hodnocení abych zbytečně neprudil , ale dvě věci mě uplně zničili a to hledat každého zaseklého vojáka v rohu, aby mě hra pustila dál. (to je drobnost, která mě prostě naštvala) .
Co je vlastně geniální nápad je nastavený herní čas systémem vymlať level tam a pak i zpět a z 6 hodin je 12 ...nemohl ten člověk , kterého to napadlo dělat třeba na The Order ? :D ....

Lazy   1x   Jedna z nej her jake sem kdy hral a radim ji hned za prvni misto o ktere sa deli HL2 a Mafia1 :thumbup:Lazylazy34358    4.5.2015 14:37 Lazy

Jedna z nej her jake sem kdy hral a radim ji hned za prvni misto o ktere sa deli HL2 a Mafia1 :thumbup:

Bruce Wayne   2x   Popopki: Máš pravdu :-) měl jsem to taky do článku uvést...Bruce Waynebruce-wayne24219    4.5.2015 13:42 Bruce Wayne

Popopki: Máš pravdu :-) měl jsem to taky do článku uvést...

Popopki   1x   Vím, že autor o tom ví, ale třeba by si rád někdo poslechl tu skrytou píseň :)
odkaz ]
Popopkipopopki2380
    4.5.2015 12:37
Popopki

Vím, že autor o tom ví, ale třeba by si rád někdo poslechl tu skrytou píseň :)
odkaz ]

Bruce Wayne    Deyw: Okej. Já mám na svém účtu na steamu od ledna tohoto roku nějakých 40 hodin a dalších 100+ na kámošově účtu... Já byl strašnej smolař na sháňku téhle hry na disku, protože tak jsem to vždycky chtěl - když byli prachy tak hra na druhou stranu nebyla na pultech a to celkem dlouhou dobu (samozřejmě na pultu mého prodejce - jeden čas jsem byl smířenej se hecnout a koupit jí na sTeamu) :-DBruce Waynebruce-wayne24219    2.5.2015 12:09 Bruce Wayne

Deyw: Okej. Já mám na svém účtu na steamu od ledna tohoto roku nějakých 40 hodin a dalších 100+ na kámošově účtu... Já byl strašnej smolař na sháňku téhle hry na disku, protože tak jsem to vždycky chtěl - když byli prachy tak hra na druhou stranu nebyla na pultech a to celkem dlouhou dobu (samozřejmě na pultu mého prodejce - jeden čas jsem byl smířenej se hecnout a koupit jí na sTeamu) :-D

Deyw   2x   to si to jako ty vemeno dohral az ted ? :D hele napis me do SZ tvuj steam, dik. :-)Deywdeyw8780    2.5.2015 11:42 Deyw

to si to jako ty vemeno dohral az ted ? :D hele napis me do SZ tvuj steam, dik. :-)

Bruce Wayne    Tak kromě toho, že mohli cestovat mezidimenzionálně tak je to dokázalo převést i v čase... Ony všechny vynálezy nebo veškerá hudba pocházeli z budoucnosti - jak jsem psal v článku = Songbird je vytvořen podle návrhů a plánů Velkého Taťky, které vznikali od 40. let v Rapture. Podobně už to bylo v samotné hře kdy jsme měli zajistit zbraně pro Vox Populi od Chen Lina a pak ho jdeme zachraňovat... Když ho najdeme mrtvého - Eliz nám umožní přesun se v dimenzionální trhlině a to do již otevřeného konfliktu Columbia s VP...
Oni se dostávali do paralelních Dimenzích, ale i v jiných časech :-D
Bruce Waynebruce-wayne24219
    2.5.2015 10:08
Bruce Wayne

Tak kromě toho, že mohli cestovat mezidimenzionálně tak je to dokázalo převést i v čase... Ony všechny vynálezy nebo veškerá hudba pocházeli z budoucnosti - jak jsem psal v článku = Songbird je vytvořen podle návrhů a plánů Velkého Taťky, které vznikali od 40. let v Rapture. Podobně už to bylo v samotné hře kdy jsme měli zajistit zbraně pro Vox Populi od Chen Lina a pak ho jdeme zachraňovat... Když ho najdeme mrtvého - Eliz nám umožní přesun se v dimenzionální trhlině a to do již otevřeného konfliktu Columbia s VP...
Oni se dostávali do paralelních Dimenzích, ale i v jiných časech :-D

Maestrodk    Však ve hře se nejedná o cestování časem, ale o cestování do jiných podobných časových realit, které existují paralelně vedle sebe, akorát v odlišných časech, ne? V tom případě by to nebyl časový paradox, ale prostě jen jiná realita. I když nevím, vážně už je to strašně dlouho, co jsem to hrál. Taky jsem to tehdy strašně řešil. :DMaestrodkmaestrodk8088    2.5.2015 09:27 Maestrodk

Však ve hře se nejedná o cestování časem, ale o cestování do jiných podobných časových realit, které existují paralelně vedle sebe, akorát v odlišných časech, ne? V tom případě by to nebyl časový paradox, ale prostě jen jiná realita. I když nevím, vážně už je to strašně dlouho, co jsem to hrál. Taky jsem to tehdy strašně řešil. :D

Bruce Wayne    Maestrodk: Tak tohle bych jako zápor nebral… ona tam byla drtivá většina oblastí kdy jsi jí prostě vystřílel a už nikdo nechodil. Já osobně zažil největší peklo na konci jak jsi se Songbirdem sestřeloval ty vzducholodě – hrál jsem na Mode 1999 a bylo to šílené… akorát co mne mrzí tak jsem hru na tenhle Mode dohrál, ale neodemkl se mi Achievment na steamu :-(

Alfaik: Je mi to trapné, ale obě části Burial at Sea jsem ještě nehrál… Systém placení her na sTeamu jsem objevil přesně 1. listopadu loňského roku když mi sTeam nabídl možnost platby přes PaySafe při nákupu Season Passu k The Evil Within. Od té doby jsem si koupil nějaký počet her, ale zrovna tohle DLC chci spíše v Season Passu než samostatně a když už jsem to vydržel takhle dlouho tak bych už vydržel do letních slev.

Ona je samotná hra jeden velký paradox… s ničím nebyl takový problém, jenom nějaké útržky z minulosti jinak se zdálo, že je čistě lineární než však přišel konec. Oni Lutecovi jsou jedním z těch důvodů proč Bookerovi proč se vzdal své dcery a proto nejspíš zvážili, že by bylo blbé zbavit se Bookera už u Wounded Knee když by stačilo se zbavit Comstocka. A tak se vrátili do roku kdy Booker už i předal dceru Robertovi a křest ještě nepodstoupil. Tím jak přijal novou zakázku a dostal se do reality, do které byla Anna Comstockem „odkoupena“ a Booker tedy ztrácí část své paměti a jediné o co jde je to, že má přivést dívku a splatit dluh.

Abych vysvětlil proč mne napadla možnost, že se Luteceovi vrátili až po prodeji a ještě následně před křest – v postupem hrou se dostáváme opět do Bookerovi kanceláře v roce 1912 kdy byla kompletně opuštěná a zdemolovaná. Ono těch dvacet let mezi je ta doba, na kterou Booker zapomněl.

Několikrát za hru je možné všimnout si náznaků, že tento Booker není první co byl poslán na tento úkol a možná ani poslední – viz. nabízený hod mincí a čárkování nebo třeba ty útržky když Bookera náhodou zabili tak ho nejspíš Eliz opět přivedla z původní dimenze a pak jí to nějak smazalo paměť. Nevím zda to může být pravda, ale smysl by to mohlo dávat – když tě během hraní 200x zabili tak mohli přivést 200x buď toho samého Bookera předtím než zemřel a nebo úplně nového.

Když se dostáváme na samotný konec hry tak hledají v ten moment událost kdy Booker přijme křest a stane se Comstockem. Kdyby ho udusili v kolébce tak by nebyl Booker, nebyla byl Eliz a ani Comstock s Columbií a to nechtěli – jediné o co šlo bylo zbavit se Comstocka a tak se dostali na místo toho křtu a jelikož ten Booker byl ten, který ten křest ještě nepodstoupil ho měl přijmout a nebo ho odmítnout. Poté co kněz Witting nabídl přijmutí požehnání a následně tam začali přicházet Elizabeth s dimenzí, které byli v Comstockově realitě.

Booker si to v tu chvíli všecko uvědomil a poté co mu bylo nabídnuto jaké jméno si po křtu vybere tak si raději vybral smrt. Po jeho utopení je možné vidět jak postupně Elizabeth mizí a zbude tam pouze jedna jediná – ta originální, která byla vychována Bookerem a ta, která měla zaručit, že se nestane Comstockem. Tohle vlastně potvrdí jednu věc a zároveň vyvrátí druhou – i když tohohle Bookera utopí tak stále bude jedna realita, ve které Comstock existoval a to byl ten Comstock, kterému Booker rozmlátil hlavu.

K tomuto závěru mne přivádí fakt, že Elizabeth má stále šaty Lady Annabelle a Bookerové se tedy opět rozdělily – jeden využil šance na nový život s Annou a druhý prodal dcera, vrací se pro ní a následně je utopen… a tohle je celá jeho smyčka, která započne začátek nového života s Annou.

Ale též je také možnost, že jsem napsal úplnou kravinu a skončilo to třeba takto – Booker se nechal utopit Elizabteh ještě předtím než byl pokřtěn a tímto se celá historie od roku 1893 kompletně smazala. Nebyl Luteceovi, nebyl Comstock a ani žádná Columbia a tak nebylo komu dceru prodat.

A možná, že jsem i k tomu křtu napsal další blbost neboť na Wikia a jiných webech se píše, že ten křest měl přijmout po té bitvě u Wounded Knee, ale nikde ve hře to nebylo zmíněno (a nebo jsem to možná přehlédl) . Booker by měl křest přijmout až potom co prodal dceru akorát Comstock by si to měl pamatovat a on to i věděl, protože si dobře pamatoval Bookerovo/svojí minulost a tak věděl, že Booker je přesně ten člověk od koho to dítě koupit protože on dříve zažil ten samý moment.
Podmořské dobrodružství Rapture, které se odehrávalo někdy od 40. let a my z pohledů postav ho mohli spatřit už od roku 1947, dále od roku 1957 a pak teprve první díl, který se odehrával v roce 1960. Tohle to se událo neboť většina vynálezů pro Columbii přešla právě z Rapture a nikoliv naopak… a tohle mne též přivádí k možnosti, že opět jedna realita s Comstockem mohla zůstat a
Bruce Waynebruce-wayne24219
    2.5.2015 03:32
Bruce Wayne

Maestrodk: Tak tohle bych jako zápor nebral… ona tam byla drtivá většina oblastí kdy jsi jí prostě vystřílel a už nikdo nechodil. Já osobně zažil největší peklo na konci jak jsi se Songbirdem sestřeloval ty vzducholodě – hrál jsem na Mode 1999 a bylo to šílené… akorát co mne mrzí tak jsem hru na tenhle Mode dohrál, ale neodemkl se mi Achievment na steamu :-(

Alfaik: Je mi to trapné, ale obě části Burial at Sea jsem ještě nehrál… Systém placení her na sTeamu jsem objevil přesně 1. listopadu loňského roku když mi sTeam nabídl možnost platby přes PaySafe při nákupu Season Passu k The Evil Within. Od té doby jsem si koupil nějaký počet her, ale zrovna tohle DLC chci spíše v Season Passu než samostatně a když už jsem to vydržel takhle dlouho tak bych už vydržel do letních slev.

Ona je samotná hra jeden velký paradox… s ničím nebyl takový problém, jenom nějaké útržky z minulosti jinak se zdálo, že je čistě lineární než však přišel konec. Oni Lutecovi jsou jedním z těch důvodů proč Bookerovi proč se vzdal své dcery a proto nejspíš zvážili, že by bylo blbé zbavit se Bookera už u Wounded Knee když by stačilo se zbavit Comstocka. A tak se vrátili do roku kdy Booker už i předal dceru Robertovi a křest ještě nepodstoupil. Tím jak přijal novou zakázku a dostal se do reality, do které byla Anna Comstockem „odkoupena“ a Booker tedy ztrácí část své paměti a jediné o co jde je to, že má přivést dívku a splatit dluh.

Abych vysvětlil proč mne napadla možnost, že se Luteceovi vrátili až po prodeji a ještě následně před křest – v postupem hrou se dostáváme opět do Bookerovi kanceláře v roce 1912 kdy byla kompletně opuštěná a zdemolovaná. Ono těch dvacet let mezi je ta doba, na kterou Booker zapomněl.

Několikrát za hru je možné všimnout si náznaků, že tento Booker není první co byl poslán na tento úkol a možná ani poslední – viz. nabízený hod mincí a čárkování nebo třeba ty útržky když Bookera náhodou zabili tak ho nejspíš Eliz opět přivedla z původní dimenze a pak jí to nějak smazalo paměť. Nevím zda to může být pravda, ale smysl by to mohlo dávat – když tě během hraní 200x zabili tak mohli přivést 200x buď toho samého Bookera předtím než zemřel a nebo úplně nového.

Když se dostáváme na samotný konec hry tak hledají v ten moment událost kdy Booker přijme křest a stane se Comstockem. Kdyby ho udusili v kolébce tak by nebyl Booker, nebyla byl Eliz a ani Comstock s Columbií a to nechtěli – jediné o co šlo bylo zbavit se Comstocka a tak se dostali na místo toho křtu a jelikož ten Booker byl ten, který ten křest ještě nepodstoupil ho měl přijmout a nebo ho odmítnout. Poté co kněz Witting nabídl přijmutí požehnání a následně tam začali přicházet Elizabeth s dimenzí, které byli v Comstockově realitě.

Booker si to v tu chvíli všecko uvědomil a poté co mu bylo nabídnuto jaké jméno si po křtu vybere tak si raději vybral smrt. Po jeho utopení je možné vidět jak postupně Elizabeth mizí a zbude tam pouze jedna jediná – ta originální, která byla vychována Bookerem a ta, která měla zaručit, že se nestane Comstockem. Tohle vlastně potvrdí jednu věc a zároveň vyvrátí druhou – i když tohohle Bookera utopí tak stále bude jedna realita, ve které Comstock existoval a to byl ten Comstock, kterému Booker rozmlátil hlavu.

K tomuto závěru mne přivádí fakt, že Elizabeth má stále šaty Lady Annabelle a Bookerové se tedy opět rozdělily – jeden využil šance na nový život s Annou a druhý prodal dcera, vrací se pro ní a následně je utopen… a tohle je celá jeho smyčka, která započne začátek nového života s Annou.

Ale též je také možnost, že jsem napsal úplnou kravinu a skončilo to třeba takto – Booker se nechal utopit Elizabteh ještě předtím než byl pokřtěn a tímto se celá historie od roku 1893 kompletně smazala. Nebyl Luteceovi, nebyl Comstock a ani žádná Columbia a tak nebylo komu dceru prodat.

A možná, že jsem i k tomu křtu napsal další blbost neboť na Wikia a jiných webech se píše, že ten křest měl přijmout po té bitvě u Wounded Knee, ale nikde ve hře to nebylo zmíněno (a nebo jsem to možná přehlédl) . Booker by měl křest přijmout až potom co prodal dceru akorát Comstock by si to měl pamatovat a on to i věděl, protože si dobře pamatoval Bookerovo/svojí minulost a tak věděl, že Booker je přesně ten člověk od koho to dítě koupit protože on dříve zažil ten samý moment.
Podmořské dobrodružství Rapture, které se odehrávalo někdy od 40. let a my z pohledů postav ho mohli spatřit už od roku 1947, dále od roku 1957 a pak teprve první díl, který se odehrával v roce 1960. Tohle to se událo neboť většina vynálezů pro Columbii přešla právě z Rapture a nikoliv naopak… a tohle mne též přivádí k možnosti, že opět jedna realita s Comstockem mohla zůstat a

Alfaik   1x   normalne se to neveslo do jednoho postu, musim to rozdelit :-D

pokracovani posledniho odstavce zezdola:

Atlas ubije Elizabeth klicem a tim celej bioshock infinite konci, posledni booker provrtan vrtakem, posledni elizabeth umlacena, Sally nakonec v budoucnu zachranena Jackem, v potitulkovy scene je videt letadlo s Jackem u majaku a tak zacina bioshock 1 a pisnicka Will The Circle Be Unbroken dostava svoji odpoved, protoze kruh se uzavira

...plodil jsem to pres 2 hodiny, tak snad to cely dava smysl :-)
Alfaikalfaik34113
    2.5.2015 01:01
Alfaik

normalne se to neveslo do jednoho postu, musim to rozdelit :-D

pokracovani posledniho odstavce zezdola:

Atlas ubije Elizabeth klicem a tim celej bioshock infinite konci, posledni booker provrtan vrtakem, posledni elizabeth umlacena, Sally nakonec v budoucnu zachranena Jackem, v potitulkovy scene je videt letadlo s Jackem u majaku a tak zacina bioshock 1 a pisnicka Will The Circle Be Unbroken dostava svoji odpoved, protoze kruh se uzavira

...plodil jsem to pres 2 hodiny, tak snad to cely dava smysl :-)

Alfaik   2x   tenhle clanek jsem hledal...a hrals obe DLC k infinite? To je teprve pecka, prekonavaji klasickou hru, takze asi musi dostat 11/10

SPOILER:
(**hvezdickama oznacim radky ktery nechapu a potreboval bych je vysvetlit)

popsat textem rozuzleni tyhle hry a vysvetlit ho je strasne tezky, popsat ho slovama se da mnohem lip...ja ten konec pochopil (nepochopil? ) trochu jinak - zahrnu do toho hlavne ty DLC teda, snad nebudu placat blbosti, protoze jsem se v tom dost ztracel, dystak me oprav

podle me jsou v tom pribehu neresitelny paradoxy: minulost nemuze jit zmenit , pokud by elizabeth zmenila minulost, nic z toho by se vubec nestalo ani v tyhle "pritomnosti" kterou hrajem, protoze ona sama by uz nebyla tam , kde byla predtim kdyz se rozhodla zmenit tu minulost, protoze budoucnost kde se rozhodne by diky teto minulosti nikdy neexistovala... ale tvurci hry ocividne tenhle paradox ignoruji, coz museli udelat i s tim zbytkem paradoxu, protoze jinak by to proste nefungovalo...

pokud by booker nedal pryc elizabeth (annu) tak by se nic z toho nestalo, elizabeth by ho nemusela utopit, alternativni verze by nebyly, takze tyhle paradoxni situace vynecham (jeste zminim, ze Colubia existovala taky nekolikrat, v jedny z videosekvenci prezentujici hru byla columbia zavesena na balonech diky kterym litala, coz booker (ten za kteryho hrajeme) zmini behem hrani, ze "nevidi balony", cimz na to narazi, ta columbia po ktery chodime ve hre se vznasi pomoci tech "antigravitacnich castic", diky kterym elizabeth v DLC burial at the sea vyzvedne Rapture ( tu castici prece donese z columbijsky vzducholodi)

Comstock taky naridi zabiti rosalindy lutecovi tim, ze sabotuje stroj na "trhliny", pri nehode se nejak rosalinda dostane na "kvantovou superpozici" coz je stejnej stav, jako elizabeth, diky cemuz muzou cestovat se svym dvojcetem robertem ( ten je z jiny reality) casem i prostorem (paradox - proc se nevrati jeste do doby, nez booker zazije "wounded knee" - a nic z toho by se nikdy nemuselo stat - nebo proc nezabranej, aby to dite (annu) odevzdal do jiny reality? a nebo proc nezabijou tohodle "problemovyho" comstocka samy, cimz by tenhle problem v tyhle jedny realite vyresili?

ale opustim paradoxy a presunu se k pribehu tak, jak ho podava hra a skocim rovnou ke konci infinite a pripojim to, co vim z dlc:
infinite:
**booker s elizabeth jdou na comstocka ale songbird je zastavi, unese elizabeth vymenou za bookeruv zivot, songbird ho zahodi a on se objevi ve svym kanclu s lutecovymi, pak jde po moste, najednou zablesk a vsude je snih (co se stalo? ) , vleze do toho blazince a zjisti ze uz uplynulo spoustu casu (z trhlin slysi jak elizabeth mucej) , ma vizi, kde je stara elizabeth uz zlomena a svet pod columbii byl znicen, stara elizabeth mu preda dopis, jak ovladat songbirda a posle ho trhlinou do jiny reality a casu, kam presne? (zmini ze ho vzdycky zastavi songbird)

booker ubije a utopi comstocka na vzducholodi a krvaci z nosu, booker pistalkou ovlada songbirda a s jeho pomoci rozbijou syphon - stavbu, ktera elizabeth zabranovala vytvorit trhliny kamkoliv jinam v case i prostoru, blik a jsou v rapture, ktera jeste funguje (tzn bioshock infinite je prvni dil serie, ne? ) => majak jako dvere do dalsich realit, zjisti ze jich je nekonecno => jedinej zpusob jak zabranit vsemu je jeho vlastni smrt, nestane se ani bookerem, ani comstockem (paradox, pokud se nic z toho v minulosti nestane, jakto ze tu teda ted elizabeth stoji a muze ho utopit? ) => elizabethy z ostatnich vesmiru ho tedy v tomto miste (kde se podle tvurcu vse rozhoduje) utopi, comstock i booker umira, ostatni reality prestavaji existovat, vsechny ostatni elizabethy mizi, protoze nikdy nevznikli, zbyva jen jedna realita (paradox? ) , jedna elizabeth, jeden booker (v tomto case mrtvy - utopeny) , po titulkach nasleduje scena, kde booker je ve svy pracovne a slysi annu, jde ke kolibce a zaber konci driv, nez je videt, jestl itam anna je, nebo se mu to jen zdalo

DLC1:
**dej se odehrava po udalostech infinite? spis soubezne s nimi bych rekl (takze paradox? )
**v tomhle dlc je ukazka kde Anna pri pretahovani neprijde jen o prst, ale o celou hlavu, wtf? kam tohle patri? jakej vesmir, jaka casova linie? kde a jaka anna uplne umira?
existuje uz jen 1 vesmir, kde najednou booker zije (jakto? elizabeth se vratila v tyhle jediny realite casem pred misto, nez booker vubec sel na křest, nebo tam, kde ho odmítl? jakto ze to teda nezmenilo běh udalosti? paradox? ) ...po tom kdyz vytahuje Sally (tu holcicku) z ventilacky, zjisti, ze je Comstock (zablesk jiny reality? ) nasleduje ukazka, kde se zase pretahuje o Annu a v tyhle realite ji pri tom zabijou (jediny vysv
Alfaikalfaik34113
    2.5.2015 00:58
Alfaik

tenhle clanek jsem hledal...a hrals obe DLC k infinite? To je teprve pecka, prekonavaji klasickou hru, takze asi musi dostat 11/10

SPOILER:
(**hvezdickama oznacim radky ktery nechapu a potreboval bych je vysvetlit)

popsat textem rozuzleni tyhle hry a vysvetlit ho je strasne tezky, popsat ho slovama se da mnohem lip...ja ten konec pochopil (nepochopil? ) trochu jinak - zahrnu do toho hlavne ty DLC teda, snad nebudu placat blbosti, protoze jsem se v tom dost ztracel, dystak me oprav

podle me jsou v tom pribehu neresitelny paradoxy: minulost nemuze jit zmenit , pokud by elizabeth zmenila minulost, nic z toho by se vubec nestalo ani v tyhle "pritomnosti" kterou hrajem, protoze ona sama by uz nebyla tam , kde byla predtim kdyz se rozhodla zmenit tu minulost, protoze budoucnost kde se rozhodne by diky teto minulosti nikdy neexistovala... ale tvurci hry ocividne tenhle paradox ignoruji, coz museli udelat i s tim zbytkem paradoxu, protoze jinak by to proste nefungovalo...

pokud by booker nedal pryc elizabeth (annu) tak by se nic z toho nestalo, elizabeth by ho nemusela utopit, alternativni verze by nebyly, takze tyhle paradoxni situace vynecham (jeste zminim, ze Colubia existovala taky nekolikrat, v jedny z videosekvenci prezentujici hru byla columbia zavesena na balonech diky kterym litala, coz booker (ten za kteryho hrajeme) zmini behem hrani, ze "nevidi balony", cimz na to narazi, ta columbia po ktery chodime ve hre se vznasi pomoci tech "antigravitacnich castic", diky kterym elizabeth v DLC burial at the sea vyzvedne Rapture ( tu castici prece donese z columbijsky vzducholodi)

Comstock taky naridi zabiti rosalindy lutecovi tim, ze sabotuje stroj na "trhliny", pri nehode se nejak rosalinda dostane na "kvantovou superpozici" coz je stejnej stav, jako elizabeth, diky cemuz muzou cestovat se svym dvojcetem robertem ( ten je z jiny reality) casem i prostorem (paradox - proc se nevrati jeste do doby, nez booker zazije "wounded knee" - a nic z toho by se nikdy nemuselo stat - nebo proc nezabranej, aby to dite (annu) odevzdal do jiny reality? a nebo proc nezabijou tohodle "problemovyho" comstocka samy, cimz by tenhle problem v tyhle jedny realite vyresili?

ale opustim paradoxy a presunu se k pribehu tak, jak ho podava hra a skocim rovnou ke konci infinite a pripojim to, co vim z dlc:
infinite:
**booker s elizabeth jdou na comstocka ale songbird je zastavi, unese elizabeth vymenou za bookeruv zivot, songbird ho zahodi a on se objevi ve svym kanclu s lutecovymi, pak jde po moste, najednou zablesk a vsude je snih (co se stalo? ) , vleze do toho blazince a zjisti ze uz uplynulo spoustu casu (z trhlin slysi jak elizabeth mucej) , ma vizi, kde je stara elizabeth uz zlomena a svet pod columbii byl znicen, stara elizabeth mu preda dopis, jak ovladat songbirda a posle ho trhlinou do jiny reality a casu, kam presne? (zmini ze ho vzdycky zastavi songbird)

booker ubije a utopi comstocka na vzducholodi a krvaci z nosu, booker pistalkou ovlada songbirda a s jeho pomoci rozbijou syphon - stavbu, ktera elizabeth zabranovala vytvorit trhliny kamkoliv jinam v case i prostoru, blik a jsou v rapture, ktera jeste funguje (tzn bioshock infinite je prvni dil serie, ne? ) => majak jako dvere do dalsich realit, zjisti ze jich je nekonecno => jedinej zpusob jak zabranit vsemu je jeho vlastni smrt, nestane se ani bookerem, ani comstockem (paradox, pokud se nic z toho v minulosti nestane, jakto ze tu teda ted elizabeth stoji a muze ho utopit? ) => elizabethy z ostatnich vesmiru ho tedy v tomto miste (kde se podle tvurcu vse rozhoduje) utopi, comstock i booker umira, ostatni reality prestavaji existovat, vsechny ostatni elizabethy mizi, protoze nikdy nevznikli, zbyva jen jedna realita (paradox? ) , jedna elizabeth, jeden booker (v tomto case mrtvy - utopeny) , po titulkach nasleduje scena, kde booker je ve svy pracovne a slysi annu, jde ke kolibce a zaber konci driv, nez je videt, jestl itam anna je, nebo se mu to jen zdalo

DLC1:
**dej se odehrava po udalostech infinite? spis soubezne s nimi bych rekl (takze paradox? )
**v tomhle dlc je ukazka kde Anna pri pretahovani neprijde jen o prst, ale o celou hlavu, wtf? kam tohle patri? jakej vesmir, jaka casova linie? kde a jaka anna uplne umira?
existuje uz jen 1 vesmir, kde najednou booker zije (jakto? elizabeth se vratila v tyhle jediny realite casem pred misto, nez booker vubec sel na křest, nebo tam, kde ho odmítl? jakto ze to teda nezmenilo běh udalosti? paradox? ) ...po tom kdyz vytahuje Sally (tu holcicku) z ventilacky, zjisti, ze je Comstock (zablesk jiny reality? ) nasleduje ukazka, kde se zase pretahuje o Annu a v tyhle realite ji pri tom zabijou (jediny vysv

Maestrodk   2x   Už je to dlouho, ale zápor co mě napadá, tak často tam byly natahované pasáže. Mám na mysli takové, kdy jsem třeba na jedné mapě a teď tam nabíhají pořád noví a noví nepřátelé. Po čase to začne nudit.
Jinak příběh na jedničku. Mám rád takovéhle díla, která zanechají nezodpovězené otázky. Pak mám chuť vlítnout na nějakou wiki a číst a číst, dokud mi všechno nedává smysl.
Maestrodkmaestrodk8088
    1.5.2015 17:42
Maestrodk

Už je to dlouho, ale zápor co mě napadá, tak často tam byly natahované pasáže. Mám na mysli takové, kdy jsem třeba na jedné mapě a teď tam nabíhají pořád noví a noví nepřátelé. Po čase to začne nudit.
Jinak příběh na jedničku. Mám rád takovéhle díla, která zanechají nezodpovězené otázky. Pak mám chuť vlítnout na nějakou wiki a číst a číst, dokud mi všechno nedává smysl.

O autorovi blogu

Bruce Wayne
Bruce Wayne
Muž, 23 let, České Budějovice

Vítejte na mém profilu!

Jmenuji se Bruce Wayne – jsem miliardář, playboy a filantrop.

Jsem vlastníkem firmy zvané Wayne Enterprises – tedy blog zde na zingu... Píši zde recenze, články a další možné. Ale co píšu to píšu, baví mě to a rád debatuji :-) . Mám svůj názor a rád se o něj dělím.

Jsem hráč co vyrostl spíše na konzoli a to na PS One a PS2… PS3 vystřídali rovnou dva počítače a nyní to kombinuji s hraním na PS4.

"I made a promise on the grave of my parents that I would rid this city of the evil that took their lives"

Tak jo...

Myslím, že nemá cenu vypisovat co všechno mne baví… Zjistil jsem, že poslední dobou se to dost často mění protože vychází stálé nové a nové věci. U her se však stejně pokusím něco vypsat. Vypsal bych nějaký ten žebříček, ale určit jeho pořadí bych musel svést velký souboj sám se sebou…

Mezi mé nejoblíbenější herní díla patří: Batman Arkham Universe, Série Metal Gear Solid, Mass Effect, Zaklínač, Resident Evil/Biohazard a takový jeho odkaz The Evil Within, Crysis, The Last of Us, Uncharted, Max Payne, Bioshock, Deus Ex, Assassin's Creed, Until Dawn… Takže vidíte je toho vážně dost a i víc co jsem zde nenapsal (třeba Old Schoolovky). Samozřejmě to není ani nijak seřazené – vypsal jsem hry co mi zrovna prošli hlavou. Rád hry kupuji a jsem krabičkář…

Z knih a komiksů: nejraději preferuji Batmana, Zaklínače, Pána prstenů, Metro 203_ a jiné.

Filmy a seriály: U filmů se též nejde nějak rozhodnout… Jsou jich kvanta, ale mezi ty nej patří Bondovky, Tarantinovky (žánry sámy o sobě), mafiánské filmy, Sci-fi/Fantasy, Horory, nebo filmy o přežití v postapo světě (Mad Max). V seriálech už však mám svůj Top č. 1 a tím je Britský seriál Červený Trpaslík! A pak už se to veze na The Walking DEAD, Gotham, Dexter, Preacher, Lucifer, South Park, Arrow, Spartacus a stovka dalších. Taky dost ujíždim na trilogii Evil Dead a jeho seriálová verze je dost velkým překvápkem...

"We have been here before. We watch your petty world slumbering. You cannot defy the cold of our steel. You can only surrender."

- King of the Wild Hunt

Muzika: Vyrůstal jsem na německé kapele RAMMS+EIN a na starých klasikách ze staré školy jako Deep Purple, AC/DC, Black Sabbath (Ozzy), Rob Zombie a jiné. Též do mých klasik spadá i Johnny Cash. Preferuji tedy Rock, Metal, Rock 'n' Roll a bla bla bla… Hodně časů strávím při poslechu Soundtracků – Hanz Zimmer a Two Steps from Hell mluví za vše.

Přátelé mě znají pod přezdívkou ScarFace nebo CHUCK... Především jako ScarFace_V8 – ScarFace protože mám hodně rád tento film a V8 protože mám rád Americké osmi-válcové motory.

Můj stroj. A ne – nemyslím Batmobile...

CPU: AMD A8 3870 3.0GHz Black Edition

GPU: AMD Radeon HD 7850 DC2 2GB DDR5

Deska: Gigabyte GA-A75M-UD2H

RAM: Kingston 8GB DDR3

Zdroj: Seasonic 500W

"I'm going to show the Arkham Knight what happens when he messes with my city!"

Tímto bych to chtěl zakončit... Pokud si mě chcete přidat do přátel – přidejte a přidám taky... Budu jenom rád...

Tak Ádios.

Založit herní BLOG