Uživatel nepřihlášen
Wayne Enterprises
RSS kanál blogu
Píše: Bruce Wayne - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Wayne Enterprises

Mirror‘s Edge: Catalyst – Closed Beta

Neděle 24.4.2016 20:47 - Autor: Bruce Wayne
To se mi líbí

Mirror‘s Edge: Catalyst – Closed BetaKdyž jsem sobotního rána objevil email s kódem pro PS4 Betu Mirror‘s Edge: Catylst byl jsem potěšen a nadšen. Ihned jsem pustil konzoli, zadal kód, stáhl hru a pustil se do hraní. Zda mé nadšení přetrvalo nebo naopak vymizelo se dozvíte v článku.


Glass – město ovládané nelítostným konglomerátem. Je to třetí největší město v Cascadii, které se podle posledního sčítání lidu chlubí skoro pěti miliony lidmi a nabízí též i mnoho památek či jiné zábavy. Skládá se celkem ze tří velkých oblastí: Anchor, Downtown a The View. Příběh začíná právě z vězení puštěnou Faith. Během pár minut však porušuje podmínku a hned i když neochotně se přidává k ‚odboji‘ vůči koglomerátu.

Konglomerát se skládá ze třinácti nejbohatších rodinných korporací, ale nejsou jedinou frakcí ve městě. Jsou další dvě. První jsou Runneři (běžci), kteří nechtějí být součástí konglomerátu a rozhodli se postavit systému. Žijí na střechách, kradou nebo dělají kurýry bohatým. Proti nim je pověřena jednotka zvaná KrugerSec, kteří je mají úkol ihned neutralizovat.


Druhou frakcí je Black November pod vedením Rebeccy Thane. Dříve vůdce protestantů, která se po listopadových nepokojích před dvaceti lety přiklonila k násilným metodám. Frakce se snaží o terorizování autorit a podnícení revoluce což je činí permanentně v hledáčku KrugerSec.

Ale jak Beta začíná tak i končí… Tedy aspoň postup v příběhu. Během pár hodin hraní jsem dosáhl dvacetiosmi procent čímž příběhová linka skončila a tedy i navštívení zbylých dvou oblastí. Hlavní mise byli několika minutovou záležitostí. Hra mi zpočátku přišla taková o ničem a když už mne to začínalo bavit tak byl konec.

Co dělalo Mirror‘s Edge tak unikátním? Ano – byl to Parkourový systém z pohledu první osoby. K tomu potřebujeme nějaké prostory pro běh. První Mirror‘s Edge bylo čistě lineární záležitostí a jediné kam se příběh zmohl byl cestou do předu. Catalyst naopak nabízí otevřené město (střechy) a mise, příběhové či vedlejší, si budeme chodit k zadavatelům. Převážně se jedná o mise typu běž tam a přines tohle, dones něco někam (většinou na čas) nebo něco ve městě krást (čipy).

Steal Control Chip
Steal Control Chip
Run Faith! RUN!
Run Faith! RUN!

Kromě těchto misí nás čekají i různé výzvy. Vzhledem k tomu, že hra má internetové statistiky tak to budou výzvy proti jiným hráčům a to jednoduše trhnout jejich časy. Mapa je jimi však přeplněná a hře to spíše škodí.


Ve městě nám může pomáhat tzv. Runner Vision což nám označuje po čem můžeme vylézt, přes co nejlépe přeskočit… prostě to co už můžeme znát z původního dílu. Jelikož už hra nemá nastavení obtížnosti tak si můžete tuto funkci v nastavení zapnout či vypnout (Off, Classic nebo Full). Už se na tom tolik nezakládá a během časové akce nebo jiných aktivitách je nutné se spíše spoléhat na svůj instinkt a improvizaci.

Hry podobného stylu mají obvykle nějaké nápovědy kam běžet, kam skočit a podobně. Třeba Uncharted má žluté římsy, různé ‚rušivé‘ prvky či nějakou stopu (směrové šipky) na zemi napovídající nám směr kam běžet (směrové šipky) a podobně. Mirror‘s Edge to má podobně – šipky, prkna, odrazové můstky a podobně. Co je zde poměrně geniální jsou černé šmouhy z podrážek jiných běžců na zdech a jakým směrem se ubírají. Ihned vám tedy dojde, že se tu dá něco dělat – buď po zdi vyběhnout nebo jí přeběhnout.


Vzhledem k tomu jak rychle je možné se k dvacetiosmi procentům ze hry dostat by se dalo vyvodit, že i příběh samotný nebude nijak dlouhý. A to je možná dobře! Stále se opakující lokace se po čase ohrávají a začínají být stereotypní.

Na druhou stranu je hratelnost parádní a během pár vteřin se vám doslova zaryje pod kůži. Jenom si nastudovat město, dávat pozor kam skočit nebo skoky z výšek vyžadující zakončení kotoulem. Je to vážně zábavné. Soubojový systém se taky dočkal vylepšení. Údery pěstmi a kopy, ale i chytré útoky z římsy během seskoku což zajistí nepřátelům rychlý Knock Out. Na střelné zbraně rovnou můžeme zapomenout a to je podle mne změna k lepšímu. To všechno ještě budeme vylepšovat za dovednostní body. Za každých 1000 Expů dostane jeden dovednostní bod, který můžeme investovat do jedné ze tří kategorií: Pohyb, boj a vybavení. Dneska už to přece není v módě naservírovat nám postavu co už všechno umí rovnou od začátku.


Nechybí zde ani možnost vytvoření svých vlastních výzev, kterým můžete nastavit vlastní čas a sledovat zda vás někdo překoná.

Ačkoliv hra běží na třetím Frostbite Enginu a že studio DICE obvykle předvádí svůj um v podobě skvěle vypadajících her – Catalystu oproti prvnímu ME chybí takový ten Wow efekt. To už je co říct na to, že se obě hry skládají především ze čtyř barev – bílá, modrá, červená a žlutá (první díl přidával i zelenou). Budovy nemusejí být ode mne ani vzdálené abych si nevšiml hnusně otexturovaných hranolů... ehm pardon - budov. Vzhled postav taky není nějak efektivní. Nejedná-li se o cutscénu tak nejpropracovanější postavou je zde Faith. Ostatní postavy tolik detailně nevypadají a někdy je během hraní možné spozorovat divnou anomálii v obličeji přátelských postav. Jiné postavy, které běžně potkáváme jako bezejmenný kompars jsou začerněné nebo vypadají jak z jiné planety. Ano – jedná se sice o Betu, ale vypadá to, že většina prvků se už tolik měnit nebude.



Nebo to divné rozmazání pohybu...
Nebo to divné rozmazání pohybu...

S optimalizací na tom hra není tak špatně. Na svém PS4 jsem nezaznamenal žádný pokles FPS či žádné větší bugy. Jediná věc, které si lze všimnout je když se odrazíte od zdi a ruce Faith začnou rotovat jak vrtule Apače (není to však pravidlem). Crash report, který je zapnutý má smůlu – hra nepadá. Beta je to slušná… běží mnohem lépe jak většina vydaných her za plnou cenu.

Mirror‘s Edge: Catalyst bylo oficiálně ohlášeno v červnu 2013 jako takový prequel/restart. Vychází už 9. června na PC, PS4 a X-Box One v anglické lokalizaci.


Tisk
Hodnocení:
( Zbývají 2 hlasy pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Mirror‘s Edge: Catalyst – Closed Beta
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Bruce Wayne   1x   Tak jasný... Vždycky se to dá nějak vymyslet - třeba v nastavení dát možnost 'Používání střelných zbraní - On x Off' a k tomu pak hru přizpůsobit.Bruce Waynebruce-wayne24219    1.5.2016 12:24 Bruce Wayne

Tak jasný... Vždycky se to dá nějak vymyslet - třeba v nastavení dát možnost 'Používání střelných zbraní - On x Off' a k tomu pak hru přizpůsobit.

CzechNeverEnd   1x   Mě mrzí ty zbraně, vždyť i kdyby tam byly, tak by je člověk nemusel používat, ale když tam nejsou, tak nemá ani možnost.CzechNeverEndczechneverend21707    29.4.2016 15:30 CzechNeverEnd

Mě mrzí ty zbraně, vždyť i kdyby tam byly, tak by je člověk nemusel používat, ale když tam nejsou, tak nemá ani možnost.

Bruce Wayne   1x   Podle mne by i ta lineárnost hře slušela mnohem víc... Ohledně těch RPG prvků - Vývojáři se tímto chtěli přiblížit k tomu, že je to takový Prequel a že hrdinka je mladá a teprve se učí. Bral bych to třeba spíš ve formě nějakých tutoriálů - něco jak Aaugmented Reality Training v Arkham City... Najít někoho kdo mne to naučí v akci je podle mne lepší než to odemknout a pak třeba zapomenout kombinaci - tak otočka o 180° mi stále dělá docela problém. A nebo prostě tutoriálek na začátku hry jak v jedničce...
Ty kruhy nepatří k hlavním úkolům - to jsou ty výzvy vytvořené hřáči... Tedy pokud si to dobře pamatuji a vážně tam něco s kruhy bylo :-D ... Podle mne bude náplní misí to co už prostě známe a to co nám již bylo ukázáno v Betě - doručit zásilku, něco najít, čipovat město, ukrást, utíkat a podobně... Oproti jedničce mi Catalyst přijde takové - 'Dohrát a na delší dobu odložit'...
Bruce Waynebruce-wayne24219
    25.4.2016 15:42
Bruce Wayne

Podle mne by i ta lineárnost hře slušela mnohem víc... Ohledně těch RPG prvků - Vývojáři se tímto chtěli přiblížit k tomu, že je to takový Prequel a že hrdinka je mladá a teprve se učí. Bral bych to třeba spíš ve formě nějakých tutoriálů - něco jak Aaugmented Reality Training v Arkham City... Najít někoho kdo mne to naučí v akci je podle mne lepší než to odemknout a pak třeba zapomenout kombinaci - tak otočka o 180° mi stále dělá docela problém. A nebo prostě tutoriálek na začátku hry jak v jedničce...
Ty kruhy nepatří k hlavním úkolům - to jsou ty výzvy vytvořené hřáči... Tedy pokud si to dobře pamatuji a vážně tam něco s kruhy bylo :-D ... Podle mne bude náplní misí to co už prostě známe a to co nám již bylo ukázáno v Betě - doručit zásilku, něco najít, čipovat město, ukrást, utíkat a podobně... Oproti jedničce mi Catalyst přijde takové - 'Dohrát a na delší dobu odložit'...

Maestrodk   4x   Možná je to jen u mě, ale beta mě nebavila. Hrál jsem to chvilku a ze začátku je to fakt o ničem. První ME mě bavil a bylo to taky dobré i proto, protože to bylo asi tak na 3 hodinky, takže na nějakou nudu ani nedošlo. Tohle je prostě to samé, nezaznamenal jsem žádné velké změny. Akorát toho Faith umí díky zkušenostním bodům méně. Radši bych uměl vše hned ze začátku a naplno si užíval hru, než se vztekat, že neumí při dopadu udělat ani kotoul a neodrazí se od stěny dozadu. Některým hrám "RPG" mechaniky sluší, některým ne.
První 2 mise byly asi nějaké vedlejší. Probíhat kruhy na čas a sbírat čipy. Vsadil bych se, že každá vedlejší mise se bude skládat z tohoto klasického konceptu a všechno bude o tom samém.
Nevím, připadalo mi to jako nuda. Přitom první ME bylo něco jiného, nového. Tohle je ale to samé. A děje se tak u každého dalšího dílu jakékoliv značky, který je jen jeho kopií. Třeba Bioshock 2 a Dead Space 2 mě taky nebavilo, protože to víceméně bylo to samé. Za pár stovek by tato hra ale už šla.
Maestrodkmaestrodk8088
    25.4.2016 10:34
Maestrodk

Možná je to jen u mě, ale beta mě nebavila. Hrál jsem to chvilku a ze začátku je to fakt o ničem. První ME mě bavil a bylo to taky dobré i proto, protože to bylo asi tak na 3 hodinky, takže na nějakou nudu ani nedošlo. Tohle je prostě to samé, nezaznamenal jsem žádné velké změny. Akorát toho Faith umí díky zkušenostním bodům méně. Radši bych uměl vše hned ze začátku a naplno si užíval hru, než se vztekat, že neumí při dopadu udělat ani kotoul a neodrazí se od stěny dozadu. Některým hrám "RPG" mechaniky sluší, některým ne.
První 2 mise byly asi nějaké vedlejší. Probíhat kruhy na čas a sbírat čipy. Vsadil bych se, že každá vedlejší mise se bude skládat z tohoto klasického konceptu a všechno bude o tom samém.
Nevím, připadalo mi to jako nuda. Přitom první ME bylo něco jiného, nového. Tohle je ale to samé. A děje se tak u každého dalšího dílu jakékoliv značky, který je jen jeho kopií. Třeba Bioshock 2 a Dead Space 2 mě taky nebavilo, protože to víceméně bylo to samé. Za pár stovek by tato hra ale už šla.

O autorovi blogu

Bruce Wayne
Bruce Wayne
Muž, 22 let, České Budějovice

Vítejte na mém profilu!

Jmenuji se Bruce Wayne – jsem miliardář, playboy a filantrop.

Jsem vlastníkem firmy zvané Wayne Enterprises – tedy blog zde na zingu... Píši zde recenze, články a další možné. Ale co píšu to píšu, baví mě to a rád debatuji :-) . Mám svůj názor a rád se o něj dělím.

Jsem hráč co vyrostl spíše na konzoli a to na PS One a PS2… PS3 vystřídali rovnou dva počítače a nyní to kombinuji s hraním na PS4.

"I made a promise on the grave of my parents that I would rid this city of the evil that took their lives"

Tak jo...

Myslím, že nemá cenu vypisovat co všechno mne baví… Zjistil jsem, že poslední dobou se to dost často mění protože vychází stálé nové a nové věci. U her se však stejně pokusím něco vypsat. Vypsal bych nějaký ten žebříček, ale určit jeho pořadí bych musel svést velký souboj sám se sebou…

Mezi mé nejoblíbenější herní díla patří: Batman Arkham Universe, Série Metal Gear Solid, Mass Effect, Zaklínač, Resident Evil/Biohazard a takový jeho odkaz The Evil Within, Crysis, The Last of Us, Uncharted, Max Payne, Bioshock, Deus Ex, Assassin's Creed, Until Dawn… Takže vidíte je toho vážně dost a i víc co jsem zde nenapsal (třeba Old Schoolovky). Samozřejmě to není ani nijak seřazené – vypsal jsem hry co mi zrovna prošli hlavou. Rád hry kupuji a jsem krabičkář…

Z knih a komiksů: nejraději preferuji Batmana, Zaklínače, Pána prstenů, Metro 203_ a jiné.

Filmy a seriály: U filmů se též nejde nějak rozhodnout… Jsou jich kvanta, ale mezi ty nej patří Bondovky, Tarantinovky (žánry sámy o sobě), mafiánské filmy, Sci-fi/Fantasy, Horory, nebo filmy o přežití v postapo světě (Mad Max). V seriálech už však mám svůj Top č. 1 a tím je Britský seriál Červený Trpaslík! A pak už se to veze na The Walking DEAD, Gotham, Dexter, Preacher, Lucifer, South Park, Arrow, Spartacus a stovka dalších. Taky dost ujíždim na trilogii Evil Dead a jeho seriálová verze je dost velkým překvápkem...

"We have been here before. We watch your petty world slumbering. You cannot defy the cold of our steel. You can only surrender."

- King of the Wild Hunt

Muzika: Vyrůstal jsem na německé kapele RAMMS+EIN a na starých klasikách ze staré školy jako Deep Purple, AC/DC, Black Sabbath (Ozzy), Rob Zombie a jiné. Též do mých klasik spadá i Johnny Cash. Preferuji tedy Rock, Metal, Rock 'n' Roll a bla bla bla… Hodně časů strávím při poslechu Soundtracků – Hanz Zimmer a Two Steps from Hell mluví za vše.

Přátelé mě znají pod přezdívkou ScarFace nebo CHUCK... Především jako ScarFace_V8 – ScarFace protože mám hodně rád tento film a V8 protože mám rád Americké osmi-válcové motory.

Můj stroj. A ne – nemyslím Batmobile...

CPU: AMD A8 3870 3.0GHz Black Edition

GPU: AMD Radeon HD 7850 DC2 2GB DDR5

Deska: Gigabyte GA-A75M-UD2H

RAM: Kingston 8GB DDR3

Zdroj: Seasonic 500W

"I'm going to show the Arkham Knight what happens when he messes with my city!"

Tímto bych to chtěl zakončit... Pokud si mě chcete přidat do přátel – přidejte a přidám taky... Budu jenom rád...

Tak Ádios.

Založit herní BLOG